דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת רטיבות 

מאת    [ 07/07/2009 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3038 פעמים ]

כידוע לכולם, רכישת נכס נדל"ן, בין אם מדובר בדירה או בית מגורים הינה בין העסקאות היותר חשובות אשר סביר שנבצע בימי חיינו. במידה ובדיקת הנכס תכשל, לאחר רכישתו, עשוי הדבר לגרום למעמסה כלכלית גדולה היות ורכשנו נכס מבלי שהערכנו את עלויות התיקון השונות אותם היינו אמורים לקחת בחשבון מבעוד מועד.

לכן, לפני רכישת הנכס מומלץ לעשות בדק בית מקצועי ומדוקדק בו ייבדקו ליקויי בניה בביתנו, יש לזכור שככל שהנכס או הבית ישנים יותר, כך הסיכוי כי נגלה בעיות איטום, בעיות בידוד, צנרות מפוצצות ודליפות- גדל. במהלך בדק בית מדוקדק מתבצעת גם בדיקת רטיבות אשר בסיומה נקבל צילום תרמו-גראפי. צילום זה יבטיח גילוי כלל הסיכונים לפני הרכשה, בלי שנצטרך לשבור קירות או לגרום נזק כלשהו לנכס.

במאמר זה נסביר על הבעיות וליקויי הבניה הנפוצים ביותר המתגלים במהלך בדיקת רטיבות עם ביצוע בדק בית. אגב, בדיקת רטיבות ממוצעת לכל הנכס לוקחת שעתיים וחצי לערך כאשר בסופה נקבל את התמונות התרמו-גרפיות והתוצאות לבדיקה.

ליקוי נפוץ ביותר אשר מתגלה במהלך בדק בית הוא תופעת פיצוצי הצנרת, צנרת סדוקה או שבורה עלולה לבזבז כמות מים גדולה באזור בו היא ממוקמת ולגרום לטחב בקיר עד למצב של התפוררות החומר. בעזרת הבדיקה, ביצוע צילום תרמו-גראפי ניתן למנוע סכנה זו. ליקוי בניה נפוץ נוסף הוא חדירת מים ורטיבות מחוץ לקירות הבית, הדבר יכול להיגרם ממספר סיבות, לדוגמא, ניקוז מים לא טוב מהמזגן הביתי, קיר הסמוך לקרקע רטובה אשר לאורך זמן יספוג נוזלים ובכך יכול לגרום לטחב וריקבונות אשר גורמים גם לרוב לריח רע. לעיתים רחוקות יותר המפגע יכול להוות סכנה בריאותית של ממש לילדים, קשישים ולאלו אשר סובלים מרגישות מיוחדת. מהעובש והריח הרע לא יהיה ניתן להיפטר אלא רק באמצעות שבירת הקירות.

במידה ואנו רוכשים נכס, משפצים אותו ובמסגרת השיפוצים- מרצפים אותו מחדש, חשוב שבמסגרת בדק הבית, תתבצע בדיקה לאזור אותו אנו מעוניינים לרצף וזאת, על מנת לוודא, כי הצנרת בשטח המיועד תקינה ויכולה לשרת אותנו שנים קדימה.

במידה ונגלה ליקויי בניה קודם לשלב הריצוף נוכל לחסוך גם את עלויות קניית הריצוף החדש וגם את עלות השירות אותו גובה הרצף. לעיתים, יתכן ונגלה צנרת רקובה, דבר אשר גורם לספיגת המים באיזור בו מתרכז הריקבון.
במקרים מסוימים בהם חלה ספיגת מים, עשוי להיפגע שטח גדול מהאזור הנקודתי בו קיימת הבעיה עצמה.
ביקורת ליקויי בנייה הנעשית באמצעות פנייה מסודרת אל חברת בדק בית בעלת שם, תמנע זאת היות והחברה אמורה לאתר את הבעיה מבעוד מועד.

לסיכום,
בזמן רכישת הנכס ומוטב לפניו, יש לבצע בדק בית על ידי אנשי מקצוע מומלצים בתחום. סביר להניח שאלו בעלי נסיון רב בתחום לרבות הנושאים הקשורים בביצוע בדיקות רטיבות.

ארז אריה, מבעלי חברת צ'ק האוס- בדק בית מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב